Aktualności

CTA: Call to action

CTA (Call to Action) stało się niezbędnym elementem zachęcającym do skorzystania z usługi lub zakupu produktu w świecie cyfrowym. Co to jest i jak może posłużyć procesowi sprzedaży? Ważne jest zarówno miejsce umieszczenia takiego elementu na stronie internetowej, jak i jego treść oraz to, jak dany element współgra z prezentowanym produktem lub usługą, których dotyczy CTA.

Usługi telemarketingowe

Kluczem do sukcesu przedsięwzięcia biznesowego jest pozyskanie klientów, którzy zainteresowani będą oferowanymi przez przedsiębiorcę usługami czy towarami. W tym kontekście szczególnie ważne okazuje się pojęcie z zakresu marketingu internetowego – konwersja. Odnosi się ono do mierzalnych działań konsumenta, które są pożądane z perspektywy przedsiębiorcy, np. wejścia na daną podstronę, zakup produktu czy kontakt telefoniczny z pracownikiem firmy. Jednym ze środków zwiększenia współczynnika konwersji jest CTA (call to action), czyli wezwanie do działania.

CTA – co to jest?

Przez CTA rozumie się każdy element znajdujący się na stronie internetowej, który skłania klienta do określonego działania. Wezwanie do działania może w szczególności przybrać postać grafiki z zaszytym linkiem czy krótkiego tekstu (np. zadzwoń teraz, zakup nasz produkt, odwiedź siedzibę naszego sklepu). Odpowiednio skonstruowane CTA pozwala przedsiębiorcy pozyskać nowych klientów i tym samym zwiększyć zysk generowany przez działalność.

Bazy danych firm

Co to jest CTA i do czego służy?

W obliczu stale rosnącej liczby firm obecnych ze swoim produktem lub usługą w świecie cyfrowym coraz trudniej jest podjąć decyzję o zakupie. Żeby ułatwić konsumentowi tę decyzję, stosuje się różnorodne skróty, wspomagające zarówno usprawnienie procesu zakupowego, jak i podniesienie konwersji firmy. Jednym z takich rozwiązań jest CTA. Co to znaczy i jak może przysłużyć się tak konsumentowi oraz przedsiębiorstwu? CTA to skrót od Call to Action, terminu marketingowego, określającego narzędzie, motywujące konsumenta do podjęcia natychmiastowej decyzji w sprawie skorzystania z danych usług lub kupienia konkretnego produktu. Jest to obecnie jedno z kluczowych narzędzi do podniesienia konwersji, ponieważ zastosowanie go w odpowiedni sposób znacznie zwiększa zainteresowanie produktem oraz podwyższa sprzedaż. CTA może występować pod postacią banerów, przycisków na stronie, jak i tekstu takiego, jak: zadzwoń, sprawdź, skorzystaj z oferty, nie zwlekaj etc. Wdrożenie w plan marketingowy elementu CTA to optymalne rozwiązanie dla zwiększenia sprzedaży.

5/5 (1)
Zmień język