Aktualności

Telemarketing – co to jest? Na czym polegają usługi telemarketingowe?

8 października 2021 w Podpowiedzi

Czym są usługi telemarketingowe? Większości z nas zapewne kojarzą się z telefonami z nieznanych numerów, które pojawiają się najmniej odpowiednich momentach. Kiedy już zaryzykujemy i postanowimy takie połączenie odebrać, w słuchawce odzywa się nie dająca dojść do głosu osoba, która sprawia wrażenie, jak by połączyła się z nami, tylko po to, żeby przeczytać nam ulotkę sprzedawanego przez siebie produktu. Te czasy na szczęście odchodzą już do lamusa.

Telemarketing – spis treści:

  1. Usługi telemarketingowe
  2. Firma telemarketingowa
  3. Zalety telemarketingu
  4. System do telemarketingu
  5. Skuteczność telemarketingu

Usługi Telemarketingowe

Tak, jak i w innych dziedzinach biznesu, tak i w usługach telemarketingowych zachodzą zmiany na lepsze, które są owocem zarówno rozwijającej się technologii, jak i zmian w zachowaniach konsumenckich. I tak, coraz częściej firmy oferujące profesjonalne usługi telemarketingowe przykładają wszelkich starań, żeby nie jak to miało miejsce kiedyś, dotrzeć za wszelką cenę, do jak największej liczby respondentów, ale przede wszystkim, żeby kontakty te były najbardziej wartościowe.

Trzeba też pamiętać, że usługi telemarketingowe to nie tylko telefoniczna sprzedaż produktów poprze tak zwany „cold calling”, ale też przeprowadzanie ankiet, czy umawianie spotkań biznesowych, które mogą zaowocować rozwojem biznesu.

Firma Telemarketingowa

Telemarketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dzięki smartfonom, większość z nas praktycznie nie rozstaje się z telefonami.

Jednocześnie, nie każdy biznes ma wystarczające środki, czy też dostęp do wystarczającej przestrzeni, żeby posiadać swoje usługi telemarketingowe wykonywać in-house. I właśnie takim biznesom z pomocą przychodzi firma telemarketingowa. Zlecenie prowadzenia telemarketingu firmie zewnętrznej ma zresztą swoje korzyści nie tylko, jeśli spojrzymy na same koszty prowadzenia tego rodzaju działalności na własną rękę vs. zlecenie jej specjalistom. Profesjonalna firma telemarketingowa ma za sobą też, nie będący bez znaczenia know-how, zebrany przez lata obecności na rynku oraz współpracę z różnego rodzaju partnerami biznesowymi. Dlatego też tak ważny jest wybór odpowiedniej firmy telemarketingowej, która będzie mogła zapewnić obsługę projektów na odpowiednio wysokim poziomie.

Zalety telemarketingu

Pomimo rozwojowi coraz nowszych technologii i co za tym idzie sposobów dotarcia do Klientów, telemarketing pozostaje jedną z najskuteczniejszych dróg dotarcia z produktem, lub usługą do Klienta. Jego niekwestionowaną zaletą pozostaje też stosunkowo niska cena. Zwłaszcza, jeśli usługi telemarketingowe ma realizować zewnętrzna firma, posiadająca już odpowiedni know-how i personel.

Poza ceną, ogromną zaletą telemarketingu jest także szybkość z jaką możemy obserwować rezultaty naszych działań. Pozwala na wprowadzenie modyfikacji procesu, na o wiele wcześniejszych jego etapach, jeśli okaże się, że wymaga on optymalizacji.

Czasy pandemii uświadomiły nam też jak ważny jest kontakt z drugim człowiekiem i do zalet telemarketingu zdecydowanie należy zaliczyć, że ten zapewnia nam on interakcję z drugim człowiekiem.

Tak że dzięki temu, że telemarketing opiera się w dużej mierze na rozmowie dwojga ludzi, konsultant może lepiej dostosować zarówno komunikat, jak i ofertę, do potrzeb odbiorcy. To z kolej przekłada się na wysoką jakość leadów, które takie rozmowa może dostarczyć.

System do telemarketingu

Systemy do marketingu, wraz z rozwojem technologii, uległy znacznemu udoskonaleniu. Obecnie nie tylko pomagają konsultantom w pracy, ale też potrafią ich czasami z niej całkowicie wyręczyć. Mówimy tu na przykład o dostępnych przez całą dobę chatbotach, czy voicebotach, które są w stanie przedstawić potencjalnym klientom standardowe, bądź nawet w niewielkim stopniu, modyfikowalne oferty.

Ale to nie jedyne rozwiązania, które rozumiemy przez systemy do telemarketingu. O jakich narzędziach jeszcze warto wiedzieć?

Oprogramowanie do automatycznego wybierania numerów, to jeden z filarów sprawnie działającego telemarketingu. Rozwiązania z najwyższej półki, które bazują na algorytmach i sztucznej inteligencji potrafią zwiększyć skuteczność pracy konsultantów nawet o 40%. Zaimplementowana w urządzeniu sztuczna inteligencja, pozwala oprogramowaniu uczyć się i ustalać optymalną częstotliwość wykonywania połączeń w poszczególnych dniach i porach, żeby zapewnić jak największą skuteczność prowadzonych działań.

Systemem, którego wartości nie można przecenić i który również ma ogromny wpływ na zwiększenie skuteczności telemarketingu jest oprogramowanie wykrywające pocztę głosową. Choć osobom postronnym może wydawać się, że poczta głosowa nie jest aż tak wielką bolączką dla telemarketingu, zastosowanie oprogramowania, które ją wykrywa może oszczędzić nawet do 50% czasu pracy agentów

Znaczącym wsparciem dla działań telemarketingowych nie są jednak tylko systemy do telemarketingu, które swoim wsparciem służą w trakcie rozmów. Ważne jest także monitorowanie prowadzonych działań, aby móc w razie potrzeby wprowadzić w nich zmiany. Ogromnym wsparciem przy monitoringu rozmów są programy, które analizują przeprowadzone rozmowy pod kątem pojawiających się w nich zwrotów, które mogą „przesłuchać” wiele godzin rozmów w nieporównywalnie mniejszym czasie, niż miałoby to miejsce, w przypadku człowieka.

Skuteczność telemarketingu

Od czego więc zależy skuteczność w telemarketingu? Czy wystarczy zaopatrzyć się we wspomniane wyżej, odpowiednie systemu do telemarketingu? Niezupełnie.

Oczywiście, dobór odpowiednich narzędzi do telemarketingu może w znacznym stopniu pomóc w osiągnięciu założonych wyników, ale klucza do sukcesu należy szukać gdzieś indziej.

Najważniejszym elementem układanki, który często decyduje o powodzeniu, bądź niepowodzeniu kampanii są ludzie. To od doboru i odpowiednim przeszkoleniu konsultantów, którzy będą prowadzili działania telemarketingowe zależy, czy Twoi potencjalni Klienci zdecydują się skorzystać z Twojej oferty. Ważne jest też odpowiedni dobór kadry zarządzającej, która będzie monitorowała prowadzone działania i służyła wsparciem dla konsultantów zapewniając im informację zwrotną. Oczywiście, posiadanie dobrego produktu czy usługi, które „same” się będą sprzedawać nie zaszkodzi, ale nawet w takim przypadku trzeba pamiętać o tym, że skuteczność telemarketingu zależy od osoby, która Twój produkt, czy usługę przedstawi, odpowiednio badając potrzeby Klienta, słuchając jego i jego potrzeb, nie ograniczając się do beznamiętnego odczytania zapisanej w skrypcie rozmowy formułki.

W Contact Center, mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu skutecznych kampanii telemarketingowych, z użyciem najnowszych technologii i doświadczonych konsultantów, dlatego jeśli interesują Cię najlepsze rozwiązania telemarketingowe dla Twojego biznesu, zapraszamy do kontaktu.

5/5 (2)
Zmień język