Aktualności

Chatbot marketing

C Nowoczesne technologie wspierają i rozwijają działania marketingowe i komunikacyjne. Dzięki temu wiele czynności wykonywać można szybciej i efektywniej niż jeszcze kilka lat temu. Dzieje się tak za sprawą zaawansowanych rozwiązań, które często potrafią zastąpić pracownika w pełnieniu poszczególnych obowiązków. Do takich innowacji zalicza się bez wątpienia chatboty – boty do rozmowy. Czym one są i jak się je dziś wykorzystuje? Chatbot, to rodzaj programu komputerowego przeznaczonego do komunikacji, z którego chętnie korzystają firmy rozwijające się w przestrzeni online oraz sklepy internetowe. Chatbot może być użyty do automatyzacji i przez to przyspieszenia wielu żmudnych i powtarzalnych czynności, jakie normalnie spoczywałyby na ludzkich barkach, przez co jego popularność na rynku wciąż wzrasta.

Robot internetowy stworzony do komunikacji. Chatbot – co to jest?

Aby rozwinąć pojęcie chatbotu, warto na początku wytłumaczyć, co to znaczy „bot”. W języku informatycznym nazwą tą określane są programy komputerowe, które tworzy się z myślą o wykonywaniu przez nie zadań, za które dotąd odpowiadał człowiek. Dzięki temu wiele procesów można zautomatyzować i ograniczyć liczbę zasobów przeznaczanych na powtarzalne czynności. Jeśli chodzi o pojęcie „chatbot”, nazywane są nim roboty internetowe przeznaczone do komunikacji w formie czatu. Rozmowa online nie musi już się koniecznie odbywać pomiędzy dwojgiem ludzi. możliwe jest już zastąpienie człowieka po stronie firmy za pomocą bota. Jak to możliwe? Dzieje się tak poprzez zautomatyzowanie odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania. To często stosowane rozwiązanie, które zapewnia szereg korzyści, szczególnie w zakresie wsparcia marketingowego i przyspieszenia dostarczania klientom odpowiedzi na ich zapytania.

Nowoczesny chatbot marketing. Jak oprogramowanie pomaga rozwijać biznes?

Nie tylko zrozumienie, co to znaczy „bot”, lecz również jego zastosowanie ma znaczenie w rozwoju firmy czy sklepu internetowego. W przypadku pytań o ofertę klient może skorzystać z dostępnego na stronie www czatu i uzyskać satysfakcjonującą odpowiedź, której nie udzieli mu przeszkolony do tego pracownik, lecz specjalnie zaprojektowany robot. Dzięki temu usprawnić można obsługę – zainteresowana konkretnym produktem lub usługą osoba otrzymuje szereg cennych informacji natychmiast, bez zbędnego czekania. Co więcej, zaawansowane chatboty potrafią też prowadzić dialog w formie głosowej. To wygodne rozwiązanie, które często przyczynia się do dokonania zakupu lub zamówienia przez odwiedzających stronę konkretnej firmy czy sklepu internetowego.

Zmień język