Aktualności

Voicebot

V Dzięki rozwojowi technologii nieustannie powstają nowoczesne narzędzia, które nie tylko automatyzują wiele procesów biznesowych, lecz również wspierają wszelkiego rodzaju inicjatywy marketingowe. Do takich rozwiązań zalicza się m.in. voicebot. Co to jest i jak można go wykorzystywać? To oprogramowanie komputerowe, które za sprawą posiadanych funkcji może zastąpić pracę człowieka. Z tego względu cieszy się dużą popularnością, a korzystają z niego firmy, sklepy internetowe czy też call center. Jak wynika z nazwy, to narzędzie wsparcia w zakresie obsługi głosowej konsumentów. W znacznym stopniu pozwala usprawnić komunikację z klientem oraz czynności sprzedażowe.

Czym jest bot telefoniczny?

Aby móc promować swoją ofertę, musimy ją w jakiś sposób ją w jakiś sposób zakomunikować konsumentom. . Można to zrobić, albo w formie komunikatu słownego, albo pisemnego. Pierwszy z tych sposobów często bywa skuteczniejszy, gdyż silniej oddziałuje na emocje osoby zainteresowanej konkretnym produktem czy usługą. Z tego względu bot telefoniczny najczęściej jest wykorzystywany do tego, by nawiązać relację sprzedawca – klient. Co więcej, rozpoznaje on ludzki głos, dzięki czemu umożliwia prowadzenie rozmowy, a na wszelkie pytania odpowiada zgodnie z bazą wiedzy, którą posiada. Ponadto można zaprogramować go tak, by po usłyszeniu instrukcji od użytkownika wykonywał konkretne zadania. Pojęcie voicebot to nie tylko bot telefoniczny, określane są nim również aplikacje dla asystentów głosowych. W skrócie: jest to narzędzie przeznaczone do komunikacji głosowej, które może zastąpić pracownika w sytuacjach, kiedy wystarczy udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania.

Innowacyjny voicebot – call center

Zwykle usługi telemarketingu skupiają się na rozmowach telefonicznych z grupą odbiorców, którym firma chce przedstawić swoją ofertę. W przypadku, gdy grono potencjalnie zainteresowanych klientów jest szerokie, konsultant może po prostu nie mieć czasu skontaktować się bezpośrednio z każdym z nich. Z tego względu rozmowy sprzedażowe czy też posiadające charakter informujący o produkcie lub usługach są często prowadzone przy wykorzystaniu nowoczesnego narzędzia, jakim jest bot telefoniczny. Dzięki innowacyjnym funkcjom tego oprogramowania komputerowego konsument nie tylko ma możliwość uzyskania odpowiedzi na nurtujące go pytania, lecz również dokonać zakupu i przejść pomyślnie przez proces składania zamówienia. To rozwiązanie zapewnia firmie szereg korzyści − przede wszystkim nie musi ona przeznaczać zasobów na realizację żmudnych, powtarzalnych czynności przez ludzi, pozwalając im na zajęcie się bardziej kreatywnymi zadaniami, jednocześnie pozwalając na jednoczesną obsługę znacznie dużej grupy odbiorców.

5/5 (1)
Zmień język