Aktualności

CTR (click-through rate)

C Skrót CTR pochodzi od angielskiego zwrotu Click-Through Rate, który można przetłumaczyć jako współczynnik klikalności. Termin jest powszechnie używany w marketingu internetowym i oznacza procent kliknięć w zestawieniu z liczbą wyświetlanych reklam. Wykorzystywany jest także jako metryka w kontekście pozycjonowania stron internetowych. W tym przypadku CTR oznacza liczbę wejść na witrynę w stosunku do wyświetleń wyniku wyszukiwania.

CTR – co to znaczy w praktyce i jak go obliczyć?

Współczynnik klikalności można w prosty sposób obliczyć przy pomocy wzoru. Należy podzielić liczbę kliknięć przez liczbę wyświetleń, a następnie pomnożyć razy 100. W ten sposób otrzymamy procentową wartość CTR, na przykład, jeżeli 100 internautów zobaczyło daną reklamę, a 35 z nich postanowiło ją wyświetlić poprzez kliknięcie, równanie będzie wyglądało następująco: 35:100 x 100 = 35, czyli w tym przypadku CTR wynosi 35%.

Dlaczego wysoki współczynnik klikalnośći jest ważny?

CTR – definicja wyjaśniła nam, na czym polega wspomniany współczynnik. Warto przedstawić również korzyści płynące z wysokiego wskaźnika kliknięć. Przede wszystkim wysoki współczynnik klikalności wskazuje na dobre dopasowanie treści reklamy do oczekiwań konsumentów.

5/5 (1)
Zmień język