Aktualności

CSR firmy – co to jest?

C CSR – definicja: jest to skrótowiec utworzony od angielskich słów Corporate Social Responsibility, które można przetłumaczyć jako Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Termin ten oznacza sposób zarządzania przedsiębiorstwem, którego strategia działania obejmuje troskę o wspólny interes społeczny, relacje z pracownikami, a także aspekty środowiskowe. Wspomniane wyżej działania opierają się przede wszystkim na inwestycji w zasoby ludzkie, przemyślane relacje z firmą, a także w ochronę naturalnego otoczenia.

CSR – co to jest?

Coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na zaangażowanie społeczne firm. Pochodzenie produktów oraz wpływ na środowisko uznaje się za istotne informacje dla wielu kupujących, dlatego warto zadbać o wspomniane aspekty. W ten sposób zyskamy uznanie oraz zaufanie, które przyczynią się do poprawienia wizerunku marki. Z kolei inwestycje w rozwój pracowników doprowadzą do zwiększenia wydajności osób zatrudnionych oraz atrakcyjności firmy na rynku pracy.

Dlaczego warto zadbać o CSR firmy?

Warto wspomnieć, że CSR może stać się wizytówką przedsiębiorstwa, która wyróżni biznes na tle konkurencji. W świetle tego, czym jest CSR, warto wymienić narzędzia wykorzystywane przy budowie odpowiedzialności biznesu. Do najważniejszych zaliczamy:

  • kampanie społeczne,
  • programy rozwojowe dla pracowników,
  • eko-znakowanie itp.

Troska o rozwój pracowników, dbałość o środowisko oraz zaangażowanie społeczne to kluczowe elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa, którego celem jest zdobycie zaufania świadomego konsumenta.

5/5 (1)
Zmień język