Marka

M Wszechobecna i niezbędna marka to nie tylko logo, czy nazwa firmy. To przede wszystkim czynnik ułatwiający decyzje zakupowe. Wybór produktów dostępnych w sprzedaży jest tak ogromny, że porównywanie wszystkich parametrów byłoby niewykonalne. Właśnie w takich sytuacjach z pomocą przychodzi marka. Co to jest? I czy naprawdę ma tak duże znaczenie?

Marka – definicja

Marka, czy też z angielskiego brand, to zbiór elementów takich jak logo, nazwa, znaki i symbole, a nawet dźwięki. Ich zastosowanie pozwala konsumentom rozpoznać produkty i usługi danej firmy. Budowanie marki nigdy tak naprawdę się nie kończy, ponieważ konieczne są nieustanne działania w zakresie komunikacji, zachowania wobec klientów, a także w aspekcie wizualnym, zachęcające kolejne rzesze osób do utożsamiania się z nią. Opisanie tego, czym jest marka, nie odzwierciedla jednak w pełni jej roli. Przede wszystkim w przypadku klientów pozwala ona na odróżnienie się od produktów lub usług konkurencji, a także ułatwia podjęcie decyzji zakupowej. Z punktu widzenia firmy natomiast, rozpoznawalny brand wpływa pozytywnie na sprzedaż. Czym jest marka oprócz tego? To swoista dusza firmy, która ją określa, warto więc zadbać o jej dobry wizerunek i popularność.

Oferta: Obsługa firmowej infolinii

Zmień język