Lejek marketingowy
L Firmy mają różne cele, uwarunkowania i cechy charakterystyczne, jednak łączy je jedno – każda opiera się na działaniach marketingowych i sprzedażowych, które powinny być maksymalnie efektywne. Sposobem na usprawnienie tych działań jest lejek marketingowy. Co to jest? I jakie może zapewnić korzyści?
Oferta: Wsparcie sprzedaży
Lejek marketingowy – co to jest?
Jeśli chodzi o lejek marketingowy, definicja nie jest skomplikowana – to kolejne etapy ścieżki klienta, zaczynając od braku wiedzy na temat oferty firmy, a kończąc na staniu się faktycznym klientem, poprzez zakup produktu, lub usługi. Lejek odzwierciedla kolejne kroki pozyskiwania osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Poszczególne działania podejmowane w oparciu o lejek sprzedażowy mają za zadanie „odfiltrować” osoby, które z dużym prawdopodobieństwem nie dokonają zakupu produktu, czy usługi. Sama wiedza na temat tego, czym jest lejek marketingowy, nie oddaje jednak w pełni jego funkcji.
Czym jest lejek marketingowy w praktyce?
W rozważaniach o tym, czym jest lejek marketingowy, definicja nie wystarczy – ważna jest funkcjonalność tej metody. Lejek umożliwia stworzenie relacji z leadem, czyli potencjalnym klientem i stopniowe skłanianie go do skorzystania z oferty. Metoda pomaga zawęzić grupę docelową, ale jest jednocześnie cennym źródłem informacji, m.in. na temat zachowania klientów i etapów, na których rezygnują oni z podjęcia kolejnych kroków. Podsumowując – czym jest lejek marketingowy w praktyce? Ustalonych pod kątem spółki zbiorem działań, określonych na pozyskanie większej liczby klientów, a także sposobem na efektywne odsianie bezwartościowych leadów.