Aktualności

Cold Calling

Cold calling – co to jest oraz jak może się przydać? Metoda cold calling związana jest telefonicznym kontaktem z potencjalnym klientem i choć może mieć negatywny odbiór, wciąż pozostaje jednym z bardziej efektywnych działań marketingowych.

Czym jest cold calling i jak działa?

Jednym z najskuteczniejszych metod nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem oraz zwrócenie jego uwagi na konkretny produkt jest metoda cold calling. Definicja tego terminu marketingowego wynika wprost z jego nazwy, która oznacza dosłownie „telefonowanie na zimno”, czyli bez wyrobionej wcześniej relacji z osobą oraz bez umówienia się. Taka metoda, w związku z wykorzystanie bardzo szerokiej bazy danych b2c, niewątpliwie obarczona jest ryzykiem odrzucenia jej już na wstępie. Dlatego warto przygotować się do zastosowania jej w odpowiedni sposób. Ważne jest, aby w trakcie przeprowadzania rozmowy sprzedażowe dysponować odpowiednim wachlarzem opanowanych metod, które pozwolą na skuteczne nawiązanie kontaktu oraz przeprowadzenie rozmowy w taki sposób, aby osiągnąć cel przy jednoczesnym zachowaniu dobrego tonu rozmowy. Metoda cold calling niewątpliwie jest jedną bardziej wymagających wśród sposobów sprzedażowych. Zastosowana w profesjonalny sposób, poprzez skuteczne nawiązanie kontaktu z wybraną grupą osób w celu przeprowadzenia rozmowy, może być cennym źródłem leadów.

Obsługa telefoniczna klientów

Zmień język