Aktualności

Nowoczesna komunikacja marketingowa – chatboty i voiceboty

7 października 2022 w Informacje z branży, Podpowiedzi, Telemarketing

Formy komunikacji marketingowej od lat ulegają nieustannym zmianom. Specjaliści od marketingu stosują nowe techniki, dostosowując się do potrzeb klientów oraz korzystając ze zdobyczy nowych technologii. Ulotki reklamowe z powodzeniem zastępowane są przez newslettery, emaile o charakterze marketingowym lub krótkie i chwytliwe posty w social mediach, a internet jest jednym z najczęściej wybieranych kanałów kontaktu z klientami. Nowoczesna komunikacja marketingowa pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i sprawną wymianę informacji pomiędzy firmą a konsumentem. Przekonaj się, jak wielką rolę w kształtowaniu pozytywnych doświadczeń klienta odgrywa sztuczna inteligencja!

Współczesne narzędzia komunikacji marketingowej – wirtualni asystenci klienta

Obecnie dla większości firm niezwykle ważne jest zapewnienie bezproblemowej i natychmiastowej komunikacji z klientami, która usprawni obsługę i wspomoże proces sprzedaży. Możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi oraz skontaktowania się z asystentem o każdej porze wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku marki w oczach konsumenta. Chcąc zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta, poza usługami konsultantów call center, firmy coraz częściej wykorzystują narzędzia komunikacji marketingowej takie jak chatboty i voiceboty. Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest w biznesie do profesjonalnych kontaktów z klientami i pozwala na zdalne załatwienie spraw, bez konieczności oczekiwania na połączenie z odpowiednim działem contact center. Te formy komunikacji marketingowej są przez wielu użytkowników uważane za najprostsze, jeśli chodzi o kontakt z firmą, bowiem pozwalają na szybsze obsłużenie prostego zapytania, bez konieczności oczekiwania na połączenie z konsultantem..

Czym są chatboty i voiceboty?

Chatboty i voiceboty to nic innego jak programy komputerowe przygotowane z myślą o zautomatyzowanej obsłudze klienta. Sztuczna inteligencja pozwala konsumentom na natychmiastową komunikację z firmą poprzez chat – tekstową formę konwersacji lub rozmowę imitującą kontakt werbalny z człowiekiem. W zależności od stopnia zaawansowania chatbot lub jego głosowy odpowiednik – voicebot mogą wykonywać różne zadania, m.in.:

  • samodzielnie udzielać odpowiedzi na proste, najczęściej zadawane pytania,
  • nawigować klienta na stronie internetowej,
  • pomagać sfinalizować zakup,
  • proponować personalizowane usługi i produkty na postawie informacji zgromadzonych podczas rozmowy,
  • łączyć z pracownikami obsługi klienta.

W sytuacjach wymagających rozmowy z człowiekiem chatboty i voiceboty ułatwiają klientowi połączenie się z właściwym konsultantem poprzez ustalenie powodów kontaktu i przekierowanie rozmowy do odpowiedniego działu obsługi. Dzięki temu firma może uniknąć przełączania klienta pomiędzy różnymi konsultantami oraz umożliwić rozwiązanie sprawy już podczas pierwszego kontaktu z pracownikiem. Wszystkie te czynności wykonywane są w trosce o to, by nowoczesna komunikacja marketingowa zapewniała szybką i bezproblemową obsługę, a także wpływała pozytywnie na doświadczenia klienta, a tym samym sposób, w jaki postrzega on markę.

Chatbot i voicebot – formy komunikacji marketingowej dla każdego

Wirtualni asystenci klienta zyskują na popularności i są wykorzystywani do nowoczesnej komunikacji marketingowej przez stale powiększające się grono firm. Chatboty i voiceboty zapewniają bowiem możliwość uzyskania wsparcia oraz niezbędnych informacji o każdej porze dnia i nocy, skracają czas oczekiwania na obsługę. Dodatkowo ze względu na brak konieczności prowadzenia konwersacji z człowiekiem, są najchętniej wybieraną metodą kontaktu z firmą przez osoby nieśmiałe. Zautomatyzowane narzędzia komunikacji marketingowej, jakimi są chatboty i voiceboty, pozwalają na obsługę kontaktujących się osób w wielu językach, dzięki czemu firmy mogą świadczyć najwyższej jakości usługi zróżnicowanej grupie odbiorców. Tego rodzaju nowoczesne i ogólnodostępne formy komunikacji marketingowej okazują się niezastąpione podczas zwiększonego natężenia kontaktów z firmą, szczególnie w sytuacjach, gdy czas oczekiwania na połączenie z konsultantem mógłby być wydłużony.

Nowoczesna komunikacja marketingowa – zastosowanie chatbotów i voicebotów

Wszystkie dostępne na rynku narzędzia komunikacji marketingowej powinny wpływać pozytywnie na wizerunek firmy oraz pozwalać na szybki i bezproblemowy kontakt z klientem. Chatboty i voiceboty to odpowiedź na wymagania i potrzeby klienta nastawionego na natychmiastowe uzyskanie interesujących go informacji oraz wsparcia w różnych, standardowych sytuacjach. Wdrożenie tego rodzaju nowoczesnej formy komunikacji marketingowej proponowane jest wszystkim firmom, przedsiębiorcom i instytucjom nastawionym na rozwój i dążącym do zmniejszenia kosztów związanych z profesjonalną obsługą klienta.

Sztuczna inteligencja w znaczący sposób może przyczynić się do usprawnienia kontaktów z klientem ze względu na brak bariery językowej oraz możliwość natychmiastowego uzyskania odpowiedzi bez konieczności oczekiwania na zgłoszenie się konsultanta. Ze względu na łatwość obsługi, chatboty i voiceboty cenione są przez zdecydowaną większość klientów, a wykorzystywane na stronach sklepów internetowych, pomagają zwiększyć sprzedaż.

Jeśli cenisz nowe technologie i niebanalne rozwiązania, sprawdź sam, jak sztuczna inteligencja sprawdzi się w Twojej firmie!

5/5 (1)
Zmień język