Programy lojalnościowe
P Co to jest program lojalnościowy? To pojęcie, które, choć często się pojawia, nie zawsze jest poprawnie zrozumiane. Co więc tak naprawdę zakładają określane nim działania marketingowe i kiedy warto z nich skorzystać?
Czym jest program lojalnościowy? Definicja
Program lojalnościowy, to określenie oznaczające szereg długotrwałych i systematycznych działań, które mają na celu stworzenie lub wzmocnienie relacji z klientem. Najczęściej opracowywane są z myślą o gronie stałych konsumentów, którzy poprzez swoją aktywność przyczyniają się do uzyskania przez firmę dobrego wyniku sprzedażowego lub w przypadku, w którym warto byłoby tę aktywność zwiększyć. Jednym z przykładów takich działań może być zbieranie punktów za dokonywane zakupy, które następnie zamienia się na nagrody.
Oferta: Leady sprzedażowe
Czym powinien wyróżniać się program lojalnościowy? Wskazówki
Za opracowywanie programu lojalnościowego odpowiedzialne są osoby zajmujące się marketingiem. Aby był skuteczny, warto wcześniej zgromadzić szereg informacji zarówno o danym rynku, jak i o kliencie, z którym relację zamierza się wzmocnić. To pod kątem jego profilu przygotowuje się programy lojalnościowe. Kluczowa jest także faktyczna obsługa programu lojalnościowego, gdyż utrzymanie zadowolenia klienta na każdym etapie gwarantuje największą korzyść dla marki.
Czym są, już wiemy, lecz jaka powinna być ich charakterystyka? Przede wszystkim muszą oferować korzyści obu stronom oraz wywoływać u odbiorcy pozytywne skojarzenia z marką, dzięki czemu rośnie szansa, że konsument poczuje się do niej przywiązany