Podróż klienta
P Na decyzję, czy klient kupi dany produkt lub usługę, wpływa wiele czynników. Przede wszystkim istotne znaczenie ma reklama, szczegółowy opis oferty oraz nieskomplikowany sposób składania zamówienia, kiedy mowa o zakupach internetowych. Jak firma może monitorować ten proces? Do tego przyda się mapa podróży klienta. Co to jest i jak ją stworzyć?
Co oznacza pojęcie „podróż klienta”? Definicja
Tym określeniem nazywa się szereg czynności, których kupujący dokonał podczas procesu zakupowego – od momentu trafienia na daną stronę internetową, aż do chwili, kiedy złożył zamówienie. Analiza tej ścieżki jest ważna zwłaszcza wtedy, gdy prowadzi się badania marketingowe w celu podniesienia poziomu podejmowanych działań. Dzięki tego typu mapom przedsiębiorstwo może sprawdzić, która czynność podczas dokonywania zakupu sprawia klientom trudność oraz na którym etapie najczęściej wycofują się oni z procesu, a następnie obszary te usprawnić.
Oferta: Marketingowe bazy danych
Czym jest projektowanie mapy podróży klienta?
Projektowanie mapy podróży klienta to przede wszystkim sposób na lepsze wyniki sprzedażowe. Znajomość kroków, które klient podejmuje przed kupnem konkretnego produktu lub usługi, to istotna informacja dla sprzedającego. Dzięki niej może on wdrożyć rozwiązania, które ułatwią oraz usprawnią cały proces, co skutkować będzie intensywniejszą sprzedażą. Czym jest projektowanie mapy podróży klienta? To analizowanie kolejnych jego kroków i emocji pojawiających się podczas interakcji sprzedażowej, zarówno w przypadku korzystania ze strony internetowej, jak i bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą.