Outsourcing w marketingu
O Termin outsourcing to połączenie trzech angielskich słów: outside, resource i using. zasobów wolnym tłumaczeniu jest to korzystanie z zewnętrznych zasobów.
Outsourcing – definicja
Co to jest outsourcing? Outsourcing polega na zlecaniu podmiotom zewnętrznym wykonania konkretnej usługi, która nie leży w obszarze działalności zleceniodawcy, lub której firma zlecająca outsourcing nie chce już prowadzić we własnym zakresie. Outsourcing można podzielić na dwie kategorie: selektywny i pełny. Pierwszy odnosi się do powierzenia innemu podmiotowi konkretnego zadania, a drugi – kompleksowej usługi, zawierającej szeroki wachlarz działań.
Oferta: Outsourcing call center
Outsourcing marketingu w praktyce
Firma może powierzyć innemu przedsiębiorstwu wykonanie tych zadań, którymi sama z racji profilu działalności się nie zajmuje lub których w ramach swojego zakresu działań chce zaprzestać. Dzięki temu skupia się na celach i planach, które z jej punktu widzenia są najbardziej istotne. Wśród najpopularniejszych zadań zlecanych na zewnątrz znajdują się m.in.: obsługa księgowości, organizacja szkoleń, zarządzanie sprawami kadrowymi, utrzymanie czystości w siedzibie firmy, ochrona budynku, obsługa gastronomiczna, badania marketingowe, obsługa infolinii firmowej czy obsługa klienta.
Jeśli przedsiębiorca nie chce zatrudniać osób do wykonywania usług, które może zlecić komuś innemu, dobrym wyjściem jest właśnie outsourcing. Czym jest? Najprościej rzecz ujmując jest odciążeniem zasobów firmy, który pozwala skupić się organizacji na prowadzeniu, działań z jej perspektywy kluczowych dla rozwoju biznesu.