Aktualności

Outbound marketing: marketing wychodzący

O Wśród tradycyjnych metod marketingowych wymienić należy outbound marketing. Co to jest? W dużym skrócie jest to forma nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientami przy pomocy działań marketingowych skierowanych na prowadzenie aktywnych działań skierowanych na zdobycie Klienta.

Co to znaczy outbound marketing? Definicja

Outbound marketing to w tłumaczeniu marketing wychodzący. Definicja stawia tę formę działań marketingowych w opozycji do inbound marketingu, który polega na ułatwieniu potencjalnemu klientowi znalezienia danej firmy pośród innych o takim samym, bądź podobnym profilu, bez prób aktywnego go pozyskiwania. W przypadku marketingu wychodzącego kontakt inicjowany jest przez reklamodawcę, którego celem jest dotarcie do osób, które mogłyby być zainteresowane marką lub jej produktem. Ostatecznie chodzi generowanie leadów sprzedażowych i pozyskanie klientów, utrzymywanie z nimi relacji w celu rozwijania przedsiębiorstwa i generowania zysków.

Co to jest marketing wychodzący? Praktyka

Outbound marketing wychodzi z inicjatywy reklamodawcy, który aktywnie kontaktuje się z ewentualnymi nabywcami produktu albo usługi drogą mailową, telefoniczną, radiową, telewizyjną, za pomocą kontaktu bezpośredniego, a także poprzez reklamy graficzne, np. billboardy umieszczane w widocznych miejscach, foldery i ulotki. Rodzajem outbound marketingu jest np. telemarketing. Zaletą marketingu wychodzącego jest to, że rzeczywiście dociera do szerokiego grona odbiorców. Co to znaczy? Outbound marketing jest dla firmy szansą na skierowanie na siebie uwagi potencjalnych klientów.

Oferta: Telemarketing usługi + Usługi back office

Marketing wychodzący nie tylko informuje o produkcie, usłudze, wyprzedaży, ale również u buduje świadomość marki. To idealne rozwiązanie dla początkujących firm oraz tych marek, które zmieniają swój wizerunek, przygotowują nową kampanię lub sprzedaż produktu.

Zmień język