Aktualności

Newsletter

N Czym jest newsletter? Definicja zdradza, że jest to jedna z technik marketingowych, która jeśli zostanie przeprowadzona w przemyślany i odpowiedzialny sposób może przynieść zaskakująco dobre efekty.

Co to jest newsletter? Definicja

Zapewne każdy użytkownik internetu chociaż raz spotkał się z tym określeniem. W tłumaczeniu z języka angielskiego jest to „list z nowymi wiadomościami”. Nazwa jest adekwatna do tego, czym jest newsletter w praktyce. W marketingu jest to wysyłana do konkretnej grupy odbiorców wiadomość, która pełni rolę komunikatu zawierającego ofertę firmy. Taka informacja może, a nawet powinna, jednocześnie przekazywać wiedzę wartościową i przydatną z punktu widzenia adresata. Treść wiadomości ma też za zadanie podtrzymanie relacji z odbiorcą, np. osobą, która wyraziła zainteresowanie marką lub klientem, który już skorzystał z jej produktu.

Czym jest newsletter? Praktyka

Należy pamiętać, że zgodnie z prawem, przed wysłaniem maila z naszą wiadomością, musimy uzyskać na to zgodę od jego adresata. Niewskazany jest zakup bazy danych pod wysyłki newslettera. Fundamentami dobrego newslettera jest odpowiednia kreacja mailowa, oraz dobrze dobrana grupa adresatów. W dłuższej perspektywie, jeśli newsletter ma przynosić wymierne rezultaty ważne jest też nieustanne monitorowanie zachowań jego adresatów, które możliwe są do przeanalizowania, dzięki zdobytym dzięki jego wysyłce danym. Prowadzenie newslettera, oprócz doboru odpowiednich dla jego adresatów treści, wiąże się nierozerwalnie z ciągłą pracą nad jego udoskonalaniem.

Oferta: Ankiety badania rynku

Odpowiadając na pytanie, co to jest newsletter, trzeba zaznaczyć, że jest to jedna z najbardziej efektywnych form pozostawania w kontakcie z obecnym, bądź potencjalnym klientem. Przygotowywana umiejętnie i w oparciu o dobrze dobrane i opracowane dane może przynieść firmie wymierne korzyści.

5/5 (1)
Zmień język