Aktualności

Networking

N Co to jest networking, o którym tak wiele mówi się obecnie w kontekście działań biznesowych? Krótko mówiąc, jest to metoda nawiązywania korzystnych relacji i budowania bazy kontaktów.

Networking – co to znaczy w praktyce?

Czym jest networking w przypadku firm i osób w środowisku biznesowym? Networking polega na budowaniu relacji w oparciu o zasadę wzajemności. Oznacza to, że wszystkie strony mogą czerpać korzyści z nawiązanych relacji. Przykładem networkingu jest, chociażby wymiana wizytówek, poznawanie nowych osób podczas spotkań branżowych i za pośrednictwem różnego rodzaju platform. Baza nawiązanych kontaktów to nie tylko korzyść towarzyska, ale także podwalina pod lead generation – w przyszłości może okazać się pomocna w trakcie realizacji projektów, pozyskiwania partnerów biznesowych czy szukania pracy.

Co to jest networking i o czym pamiętać?

Tworząc swoją sieć kontaktów, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Budowanie relacji wymaga cierpliwości, spokojnego podejścia i otwartości na innych. Należy też pamiętać o zachowaniu odpowiedniej równowagi tym co jesteśmy w relacjach w stanie zaoferować, a tym czego w nich oczekujemy. Niestosowne jest jawne oczekiwanie korzyści, które zagwarantować może dana znajomość. Czym jest networking w marketingu? To budowanie sieci przedstawicieli, którzy nawiązują bezpośredni kontakt z klientami i potencjalnymi wspólnikami.

Oferta: Telesprzedaż i wsparcie sprzedaży

Networking to jeden ze sposobów działania, którego wdrożenie na polu biznesowym jest zdecydowanie warte rozważenia.. Prowadzenie biznesu bez zbudowanej i sukcesywnie poszerzanej bazy kontaktów często okazuje się być dużo bardziej skomplikowane i wymagające, prowadzenie i rozwijanie firmy, przy wsparciu swoich, pozyskanych dzięki networkingowi możliwości.

Oceń post
Zmień język