Aktualności

Konwersja w marketingu

K Każdy przedsiębiorca, który zdecydował się zainwestować w działania marketingowe powinien wiedzieć, czym jest konwersja. Wskaźnik ten pomaga w stworzeniu skutecznej kampanii reklamowej.

Konwersja – co to znaczy?

Konwersja to wskaźnik, który pomaga zmierzyć skuteczność kampanii sprzedażowych. Dzięki niemu przedsiębiorcy są w stanie określić, które działania warto stosować, aby pozyskać nowych klientów. Termin ten oznacza wykonanie przez użytkowników działań, które są pożądane przez dane marki. Cel konwersji powinien być jasno określony przez właściciela firmy, a do przykładów można zaliczyć np. dokonanie zakupów w sklepie online, kontakt telefoniczny z marką, zapisanie się na newsletter itp.

Usługi: Badanie satysfakcji klienta, Badanie NPS

Co to jest współczynnik konwersji?

Odpowiadając na pytanie „co to jest konwersja?” nie można zapomnieć również o współczynniku konwersji. Termin ten odnosi się do działań, informujących o skuteczności strategii marketingowej. Wskaźnik obrazuje ilość użytkowników, którzy dokonali czynności pożądanych przez właścicieli stron. Parametr najczęściej wyraża się w procentach, a wzór wygląda następująco: współczynnik konwersji = (ilość wykonanych działań pożądanych na stronie / ilość kliknięć w reklamę) x 100%.

Zmień język