Aktualności

Inbound Marketing (marketing przychodzący/aktywny)

I Od wielu lat konsumenci zasypywani są reklamami, na które stają się coraz bardziej odporni. Uniwersalne treści, pojawiające się np. w telewizji coraz rzadziej przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Rozwiązaniem na powyższy problem okazał się inbound marketing. Definicja zjawiska zakłada skuteczne przyciągnięcie klienta do określonego produktu lub usługi.

Inbound marketing – co to jest?

Co to jest marketing przychodzący? Jest to przede wszystkim strategia dostosowana do zachodzących zmian wśród odbiorców kampanii reklamowych. Użytkownicy poprzez nadmierną ilość treści zachęcających do zakupów skutecznie nauczyli się ignorować tego typu promocje. Z tego powodu stworzenie efektywnej kampanii stało się problematyczne. Aby dostarczyć użytkownikom bardziej spersonalizowane treści, warto rozważyć marketing aktywny. Definicja podaje, że zjawisko to polega na przyciągnięciu klientów tak, aby sami zdecydowali się na dotarcie do danej marki w celu nawiązania kontaktu. Jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnej formy reklamy znanej np. z radia lub telewizji.

Marketing przychodzący – definicja skutecznej strategii

Odpowiadając na pytanie, co to jest marketing aktywny, warto również przytoczyć cechy charakterystyczne skutecznej kampanii. Aby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z danej oferty, należy zapoznać się z potrzebami konsumentów. Ponadto, dobrym sposobem na zwiększenie zainteresowania marką jest wykorzystanie takich narzędzi jak np. newsletter, media społecznościowe, próbki danej oferty oraz darmowe materiały.

5/5 (1)
Zmień język