Aktualności

ESP (emotional selling proposition)

E W przypadku gdy firma nie potrafi dostarczyć jasnych kampanii marketingowych, które mogłyby z łatwością zostać zrozumiane przez odbiorców, ponosi duże straty. Nieczytelność treści, a także brak pobudzenia emocjonalnego sprawia, że reklama zostaje niezauważona, nie przynosząc zysków. Aby tego uniknąć, należy zadbać o to, żeby komunikat był wiarygodny, dla jego odbiorcy i wzbudzał w nim pozytywne emocje. Rzetelne przedstawienie korzyści, które konsument otrzyma powinno być podtrzymane przez cały proces reklamowy, dzięki czemu działania marki staną się efektywne.

Emotional selling proposition – definicja

Co to jest emotional selling proposition (w skrócie ESP)? Jest to technika komunikacji stosowana przez marki, która opiera się na przekazie, bazującym na wartościach emocjonalnych. ESP odrzuca argumentację racjonalną i zamiast tego koncentruje się na odwoływaniu do pragnień oraz preferencji odbiorców.

Skoro już wyjaśniliśmy, czym jest Emotional Selling Proposition (ESP), warto przybliżyć szerzej działanie tej strategi. Należy pamiętać, że duża część konsumentów dokonuje zakupów pod wpływem emocji, dlatego marki przede wszystkim powinny trafnie zidentyfikować pragnienia lub ewentualne obawy użytkowników. Dzięki temu będą świadome w jaki sposób stworzyć treści atrakcyjne dla konkretnych odbiorców. Dobrze zaprojektowana technika sprzedaży sprawi, że potencjalny klient poczuje się ważny, co zachęci go do skorzystania z danej oferty.

Usługi: Wsparcie w sprzedaży

Zmień język