Edge Rank
E Edge Rank – definicja: algorytm Facebooka odpowiadający za treści wyświetlane użytkownikom w newsfeedzie. Jego działanie opiera się na wyłapywaniu potencjalnie interesującej nas tematyki, bazując np. na interakcjach z konkretnym fanpage. Oprócz tego znaczący wpływ mają pojęcia, takie jak Affinity, Weight oraz Time Decay.
Edge Rank – co to jest?
Zasięg publikowanych treści jest uzależniony od Edge Rank, dlatego czasami występują trudności w dotarciu z postami do większej ilości osób. W przypadku, jeśli dobra jakość wpisu nie wystarczy, aby zdobyć dużą liczbę udostępnień oraz reakcji, warto wspomóc się płatnymi reklamami przy użyciu Facebook Ads. W ten sposób można mieć pewność, że krąg odbiorców znacząco się poszerzy.
Publikacja wpisów – na co zwrócić uwagę?
Skoro już wyjaśniliśmy, czym jest Edge Rank, warto skupić się na dobrych praktykach pomocnych przy tworzeniu wpisów na Facebooka. Jednym ze sposobów jest publikacja treści o odpowiednich porach, kiedy większość użytkowników jest w trybie online. Ponadto, należy zwrócić uwagę na spójność treści – ważne, aby była zgodna z wizerunkiem marki.