Aktualności

E-mail marketing

E Popularną techniką wykorzystywaną w handlu stał się e-mail marketing. Co to jest? Stanowi jedną z form marketingu bezpośredniego, w którym głównym narzędziem wykorzystywanym do skutecznej komunikacji jest poczta elektroniczna. Jednym z celów korzystania z tej formy reklamy jest zbliżenie się do klienta oraz nawiązanie z nim relacji interpersonalnej. Ponadto, e-mail marketing – definicja podaje, że jest to skuteczny sposób przekazu informacji oraz ofert promocyjnych. Dzięki temu istnieje również możliwość przeprowadzenia badań marketingowych poprzez wysłanie użytkownikowi linku do ankiety.

Helpdesk Service

E-mail marketing – zalety

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że jest to niezwykle skuteczna metoda potrzymania relacji z klientami przy jednocześnie niskim nakładzie finansowym. Należy również zwrócić uwagę na szybkość oraz dokładność przekazu. Wysyłane maile można w możliwie największym stopniu spersonalizować, co może okazać się skuteczną pomocą w przyciągnięciu uwagi odbiorców wiadomości. Co więcej, bardzo łatwo sprawdzić skuteczność email marketingu. Po wygenerowaniu wiadomości widzimy, ile z nich zostało odczytane oraz czy zainteresowały swoją treścią adresatów. Oprócz tego mamy wgląd, czy wspomniane działanie handlowe przyniosło wymierne zyski sprzedażowe.

Czytaj także: Jak wykorzystać e-mail marketing do generowania leadów sprzedażowych?

Kto jest odbiorcą e-mail marketingu?

Skoro już wyjaśniliśmy, czym jest e-mail marketing, warto zastanowić się, skąd pozyskać bazę adresów. Jednym ze sposobów jest zachęcenie użytkowników do zapisania się na newsletter. W przypadku posiadania własnego sklepu online warto zamieścić przy formularzu zamówienia zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą mailową.

Zmień język