Customer Insight
C Jedną z najbardziej wnikliwych i wiarygodnych metod badawczych, nastawionych na dopasowanie produktu czy usługi do potrzeb konkretnej grupy docelowej, jest tak zwany consumer insight. Co to jest i jak można wykorzystać tę metodę do rozwoju firmy? Potrzebne jest duże doświadczenie oraz solidna baza metodologiczna, żeby badanie typu consumer insight było skuteczne i wpłynęło na zwiększenie sprzedaży.
Telemarketing: kampanie reklamowe
Czym jest consumer insight marketing i – jakie są zalety tej metody?
Nie jest dla nikogo sekretem, że firmy działają dla ludzi i zaspokojenia ich potrzeb. Im bardziej produkt czy usługa będą dopasowane do specyficznej wybranej, bardzo konkretnej grupy konsumentów, tym większy sukces prawdopodobnie odniosą na rynku. Trzeba pamiętać też o wpływie, jaki na potencjalnych klientów wywiera konkurencja oraz świetnie orientować się w trybie życia konsumentów i ich przyzwyczajeniach, związanych z użytkowaniem danego produktu. Consumer insight marketing zajmuje się właśnie takim badaniem potrzeb klientów, ich przyzwyczajeń, sposobów interakcji z produktem, oczekiwań. Tego typu badania rynku umożliwiają uzyskanie odpowiedzi na wiele pytań, związanych przede wszystkim z procesem użytkowania produktu. Dzięki analizie badawczej w tym zakresie pozyskuje się informację o sposobach ulepszenia go, poprzez większe dopasowanie do potrzeb konsumentów. Zrozumienie klienta to lepsze dopasowanie oferty, dlatego tak istotne są wnioski płynące z consumer insight. Definicja tej metody zakłada merytoryczne przygotowanie oraz maksymalne skupienia uwagi na interakcji konsumenta z danym produktem.