Aktualności

Call center

Call center określa ogół rozwiązań technicznych, infrastrukturę oraz procesy służące do obsługi klienta za pomocą telefonu. Oprócz tego przez call center można rozumieć rodzaj działalności gospodarczej, której podstawą jest wskazana obsługa, a także miejsce, w którym działalność ta jest świadczona.

Call center – co to?

Obsługa telefoniczna, czyli call center może polegać w szczególności na oferowaniu produktów potencjalnym konsumentom, przeprowadzaniu ankiet czy zawieraniu umów (połączenia wychodzące), a także na przyjmowaniu reklamacji czy świadczeniu pomocy w przypadku awarii urządzeń i oprogramowania (połączenia przychodzące). Współcześnie, z uwagi na rozwój techniczny, coraz częściej obsługa klientów następuje za pomocą różnych środków komunikacji: oprócz telefonów, używane są także na przykład e-maile, SMS-y czy czaty internetowe. W przeciwności do wielokanałowej obsługi jakie oferuje centrum kontaktowe i wykorzystywane przez nie rozwiązania techniczne, które określa się mianem contact center, w przypadku call center, mamy do czynienia z usługą stricte skoncentrowaną na obsłudze połączeń telefonicznych. Popularną formą prowadzenia firmowego call center jest jego outsourcing.

Zmień język