Banner blindness (ślepota bannerowa)
B Mianem ślepoty banerowej (ang. banner blindness) określa się zjawisko polegające na odruchowym, niezamierzonym ignorowaniu przekazu reklamowego, który zostaje wyświetlony na stronie internetowej. Powodem jego występowania jest dostosowanie aparatu poznawczego użytkownika strony do selektywnego – nieobejmującego tak zwanych „szumów” – odbioru treści. Ślepota banerowa jest z perspektywy przedsiębiorcy niekorzystna, prowadzi bowiem do obniżenia skuteczności działań zmierzających do pozyskania klientów.
Badania rynku – ankiety telefoniczne
Ślepota banerowa – jak ją ograniczyć?
W celu przeciwdziałania ślepocie banerowej reklamodawca może podejmować takie działania, jak:
- odpowiednie ustrukturyzowanie strony,
- wizualne dopasowanie reklamy do stylistyki strony,
- remarketing.
Skuteczność poszczególnych działań zależy w dużej mierze od rodzaju branży, w której działa przedsiębiorca i charakterystyki docelowej grupy klientów. Warte rozważenia są też inne kanały marketingowe dla produktów i usług, jak na przykład kampanie e-mailingowe, czy telemarketingowe.