Aktualności

Jak wykorzystać e-mail marketing do generowania leadów sprzedażowych?

30 kwietnia 2023 w Podpowiedzi

Rozwój firmy bez względu na profil działalności uzależniony jest od umiejętności dotarcia do potencjalnych klientów. Z narzędzi marketingowych należy jednak korzystać w sposób przemyślany. To droga do skutecznej promocji i osiągnięcia sukcesu. Pomimo pojawiających się nieustannie wraz z rozwojem technologii nowych rozwiązań, jednym z popularnych kanałów komunikacji marketingowej pozostaje e-mail. Jak dobrze wykorzystać ten kanał komunikacji? Czytaj dalej!

Jeśli komuś wydaje się, że do osiągnięcia sukcesu w e-mail marketingu wystarczy wysłać wiadomość do jak największej liczby osób i czekać, która z nich wyrazi faktyczne zainteresowanie ofertą firmy, to taka osoba jest w błędzie. Nasze działania muszą być przemyślane i opierać się nie tylko na pomysłowości, ale też twardych danych, których dostarczają narzędzia do e-mail marketingu. Warto dokładnie poznać zasady stosowania tego, co nazywamy e-mail marketing lead generation. Wówczas okaże się, że sprzedaż przez e-mail jest efektywną metodą pozyskiwania klientów. Czym jest pozyskiwanie leadów drogą e-mail? Odpowiadamy w artykule!

Czym jest e-mail marketing lead generation?

E-mail marketing: co to?

Wiele osób zajmujących się promocją swoich usług i produktów w internecie obawia się, że forma zachęcania do ich kupna poprzez przesyłanie wiadomości elektronicznych, nie jest wystarczająco efektywna. Niektórzy sądzą, że taka praktyka należy już do działań, od których profesjonalni marketingowcy zwyczajnie odchodzą. Aktualne dane wskazują jednak jasno, że zdobywanie nowych klientów i podtrzymywanie relacji z obecnymi, opierając się na e-mail marketingu i lead generation wciąż należy traktować jako ważne narzędzie , które może znacznie pomóc w promocji oferty firmy. Istotnym elementem  sprzedaży przez e-mail jest zbieranie informacji o potencjalnych klientach, oraz staranne monitorowanie prowadzonych kampanii. W przyszłości pomaga to personalizować przesyłane oferty, co znacząco wpływa na efektywność prowadzonych za pomocą kanału e-mailowego działań promocyjnych. Celem pozyskiwania leadów drogą e-mail jest dotarcie do grupy docelowej, a nie przypadkowych osób, które mogą się nie zainteresować nadsyłanymi wiadomościami.

Marketing mailowy – dlaczego warto?

Jak wiadomo, e-mail jest sposobem nawiązywania i utrzymywania kontaktów. Dotyczy to nie tylko prywatnej sfery życia, ale również biznesu. Marketing mailowy jest rozwiązaniem, do którego potrzebne są stosunkowo niewielkie środki, w porównaniu z innymi rodzajami komunikacji z potencjalnym klientem.. Przedsiębiorcy nie ponoszą tak wysokich kosztów, jak dzieje się to w przypadku innych metod promocyjnych. Wiadomość trafia bezpośrednio do leada, czyli klienta. „Generation” w tym wypadku oznacza nic innego jak „generowanie”, a więc pozyskiwanie potencjalnych odbiorców usług, a w dalszej perspektywie wspieranie sprzedaży. Wiadomości e-mail pozwalają też na utrzymywanie  dobrych relacji z klientami, a także informowaniae ich o tych ofertach, które mogłyby ich zainteresować, np. nowościach, czy pojawiających się rabatach i promocjach.

Jak prowadzić marketing mailowy?

Skuteczność opisywanych przez nas działań e-mail marketingowych wiąże się ze zbieraniem odpowiednich  informacji oraz zarządzaniem nimi w celu zwiększenia sprzedaży. W praktyce oznacza to między innymi, że niezbędne staje się korzystanie z systemu wspomagającego organizację pracy i dającego możliwość przechowywania kluczowych danych. Może on na przykład pomagać w planowaniu kampanii e-mail marketingowych, przeprowadzaniu testów, które pozwolą optymalizować komunikat, jaki dostarczamy potencjalnym i obecnym Klientom, czy śledzić jakie elementy w naszym e-mailu ofertowym wymagają poprawy. Pozwala to zwiększyć prawdopodobieństwo, skuteczności kampanii e-mail marketingowej e-mail pokona  drogę od oferenta do potencjalnego odbiorcy towarów lub usług, który będzie na tyle zainteresowany otrzymaną informacją, żeby skorzystać z zawartej w niej oferty. Marketing polegający na próbie pozyskiwania klientów i sprzedaży produktu przez natarczywe wysyłanie oferty do jak największej liczby osób i napastliwe zachęcanie ich do skorzystania z niej może odnieść zupełnie odwrotny skutek od zamierzonego. Prawdopodobieństwo, że potencjalny klient, czyli lead, zniechęci się do skorzystania z oferty marki, jeśli będzie wielokrotnie nagabywany za pomocą pozbawionej personalizacji oferty jest o wiele większe, niż tego, że zdecyduje się z niej skorzystać. Dlatego też generowanie leadów sprzedażowych nie powinno być oparte na przypadku i wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi oraz przemyślanej strategii opartej na dobrej znajomości potrzeb i zwyczajów zakupowych potencjalnego odbiorcy.

Co nie przysłuży się sprzedaży?

Jednym z kluczowych czynników jest częstotliwość z jaką prezentujemy mailowo naszą ofertę. Zarówno brak regularności w przesyłaniu informacji ofertowych, jak i nieprzemyślane spamowanie skrzynki mailowej odbiorców maja negatywny wpływ na potencjalny sukces kampanii e-mailowej . Przyszłych klientów zniechęca również niewłaściwie sformatowany tekst wiadomości, w tym źle określony temat, błędy w treści i brak ogólnej estetyki całości. Marketing musi tym samym uwzględniać redakcję i korektę tekstu, oraz co oczywiste, dostosowanie go do odbiorcy komunikatu. Ważne jest też, aby wiadomość koncentrowała się na konkretnym produkcie oferowanym danej osobie. Odbieganie od tematu jest źle postrzegane, dlatego też należy pamiętać, o obecnie panujących trendach i tym, żeby wiadomość była możliwie czytelna i jasna, będąc jednocześnie kompaktową, tak, żeby czytelnik mógł dostrzec najważniejsze szczegóły oferty bez zagłębiania się w długie, zawiłe treści.

Pozyskiwanie odbiorców może zająć trochę czasu, dlatego działania typu generation w odniesieniu do leadu trzeba traktować jak proces, który ma swoje etapy i dynamikę. E-mail będzie skuteczny tylko wtedy, kiedy zostanie odpowiednio zaplanowany. Drogą wiadomości można wiele zyskać. Trzeba jednak pamiętać, że powinny być one spersonalizowane, konkretne i pozytywnie zaskakujące!

Nie tylko sprzedaż – sprawdź naszą ofertę service desk.

Zmień język