Aktualności

Generowanie leadów sprzedażowych w wielojęzycznym contact center

8 lipca 2024 w Podpowiedzi

Zależy Ci na stałym rozwoju przedsiębiorstwa i zwiększaniu jego zysków? Powinieneś rozważyć inwestycję w kampanię Lead Generation! Dzięki niej możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy zechcą skorzystać z Twojej oferty. Zapraszamy do tekstu, w którym dowiesz się jak wygląda generowanie leadów w wielojęzycznym contact center. Dzięki temu Twój biznes będzie się mógł skutecznie rozwijać także poza granicami kraju, w którym obecnie prowadzisz działalność.

Contact center – w jakich językach obcych generować leady sprzedażowe?

W całej Europie, a nawet innych częściach świata znajdują się potencjalni klienci, którzy czekają, żeby zapoznać się z Twoją ofertą . Inwestując w wielojęzyczne contact center, możesz do nich dotrzeć i zwiększyć swoją sprzedaż. Dla lepszego zrozumienia tego, o czym piszemy na początku jednak sprawdź słowniczek podstawowych pojęć, które związane są ściśle z zagadnieniem, o którym piszemy.

  • Lead – firma lub osoba fizyczna, będąca potencjalnym klientem, zainteresowanym Twoją ofertą.
  • Lejek sprzedażowy – wizualizacja etapów, przez które przechodzi klient od nawiązania kontaktu z marką do dokonania zakupu, a nawet już po finalizacji transakcji .
  • Bounce Rate – wyrażana w procentach liczba klientów, którzy zapoznali się z Twoją ofertą, ale nie zdecydowali się z niej skorzystać.
  • Prospekt – potencjalny klient wzorcowy.
  • Konwersja – proces przekształcenia leadu w nabywcę usług lub towarów.

Język angielski

Jednym z najbardziej perspektywicznych i uniwersalnych rozwiązań jest generowanie leadów w anglojęzycznym contact center. Według wielu badań, jest to najpopularniejszy język na świecie, więc wybierając go, masz większą szansę na dotarcie ze swoją ofertą to największego grona potencjalnych odbiorców, bez względu na to, czy Twoja oferta jest skierowana do klienta premium, czy nie. Dlatego też, to właśnie ten język warto rozważyć, jako pierwszy w planowaniu ekspansji na rynki zagraniczne, o ile nie masz już konkretnie sprecyzowanych planów działalności na innym obszarze, gdzie dominuje inny język obcy.

Język niemiecki

Siła nabywcza odbiorców w sektorze B2B i B2C na rynku niemieckim jest ogromna, z czego już korzysta wiele firm z Polski. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych wśród niemieckojęzycznych odbiorców to pewna inwestycja, jeśli ich generowaniem zajmą się dobrze wyszkoleni specjaliści. Jako przedsiębiorca z Polski możesz być konkurencyjny dla firm zza zachodniej granicy przede wszystkim ceną, ale nie zapominaj o jakości, bo jest ona równie istotna dla odbiorcy towarów i usług zza naszej zachodniej granicy.

Język francuski

Francja jest drugą, największą gospodarką w Europie i w konsekwencji krajem zamożnym, którego obywatele dysponują dużymi środkami, które mogą przeznaczyć na zakupy. Warto wspomnieć też o tym, że język francuski popularny jest poza granicami kraju ze stolicą w Paryżu, chociażby w Kanadzie, czy na kontynencie afrykańskim. Inwestycja w contact center w regionach francuskojęzycznych może więc zwrócić się bardzo szybko, niezależnie od rodzaju towarów lub usług, jakie oferuje Twoja organizacja.

Jak przebiega generowanie leadów w wielojęzycznym contact center?

Prowadzenie kampanii Lead Generation to skomplikowany proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. Generowanie leadów wśród klientów obcojęzycznych w zasadzie niewiele różni się od poszukiwania odbiorców oferty w Polsce. Generalnie więc, proces jest w zasadzie taki sam. Z drugiej strony rozbieżności jednak nie zawsze ograniczają się do samych różnic językowych i należy pamiętać o tym, żeby zespoły oddelegowane do obsługi danego kraju, uwzględniały też mogące pojawić się różnice kulturowe i zwyczaje zakupowe swojej grupy docelowej. Pozwoli to zwiększyć ilość zakończonych sukcesem kontaktów.

Planowanie kampanii

Pierwszy etap generowania leadów to dokładna analiza lokalnego rynku i identyfikacja grupy odbiorców. Polega on na określeniu kluczowych segmentów nabywców, do których kierowana jest kampania sprzedażowa, a także tworzenie profili klientów idealnych, z wykorzystaniem danych demograficznych i specyfiki zachowania mieszkańców regionu.

Generowanie i kwalifikowanie leadów

W pozyskiwaniu potencjalnych klientów stosuje się dwie podstawowe techniki, które przynoszą wymierne rezultaty. Jedną z nich jest kampania outbound polegająca na inicjowaniu kontaktu z firmami i osobami, które nie spodziewają się telefonu (cold calling). Druga to inbound, czyli sytuacja, w której potencjalny klient sam kontaktuje się z Twoją firmą. Zazwyczaj tego rodzaju kontakt jest rezultatem przeprowadzonej wcześniej kampanii marketingowej.

Zbieranie i przetwarzanie informacji

Do pozyskiwania danych kontaktowych idealnie nadają się formularze na stronie internetowej, newslettery, a także strony typu landing page. Po pozyskaniu leadów sprzedażowych należy je odpowiednio zakwalifikować. W tym celu przeprowadza się ocenę ich jakości, bazując na dostępnych informacjach np. odwiedzinach na stronie, otwieranych e-mailach z ofertą. Pomaga to wybrać tak zwane „gorące leady”, czyli tych z kontaktujących się, którzy najlepiej rokują w kontekście sfinalizowania transakcji.

Skuteczna konwersja

Wygenerowane leady należy następnie oddać w ręce zespołu sprzedażowego, którego zadaniem jest doprowadzenie do zakupu produktu, lub usługi. Kiedy kontakt zespołu sprzedażowego zakończy się sukcesem i dochodzi do sprzedaży możemy mówić o konwersji, czyli zamianie leada, w klienta.

Monitoring i optymalizacja

Dla optymalnych wyników kampanii lead generation kluczowe jest nieustanne monitorowanie jej wyników. Śledzenie kluczowych wskaźników efektywności działań, takich jak liczba pozyskanych leadów, czy współczynnik ich konwersji pozwala reagować na niezadawalające wyniki i wdrażać ewentualne korekty.

Contact Center – skuteczne generowanie leadów sprzedażowych

Pozyskiwanie potencjalnych nabywców usług i produktów będzie znacznie łatwiejsze, jeśli zdecydujesz się na współpracę z Contact Center. Jesteśmy firmą o ogromnym doświadczeniu w pozyskiwaniu leadów dla przedsiębiorców z wielu sektorów gospodarki. Zatrudniamy profesjonalnych konsultantów, którzy obsługują klientów w ponad 20 językach, również niemiecko- i francuskojęzycznych.  Wybierz doświadczonych specjalistów, którzy pomogą Twojemu biznesowi rosnąć, również na rynkach zagranicznych.


Zmień język