Contact Center dla sklepu internetowego – zadbaj o swoich klientów i swój biznes
Działasz w sektorze e-commerce i chcesz zwiększyć swoje przychody? Zmagasz się z dużą konkurencją i zależy Ci na wybiciu się przed szereg? Czy może po prostu traktujesz pozytywne relacje z klientami priorytetowo i liczy się dla Ciebie ich pełna satysfakcja z zakupów? Odpowiedzią na te wszystkie wyzwania jest implementacja contact center w serwisie sprzedażowym! Jeśli wybierzesz odpowiedni zespół do obsługi klienta, możesz liczyć na rosnącą bazę zadowolonych i lojalnych klientów, którzy pozwolą rosnąć Twojemu biznesowi. Sprawdź co zrobić, żeby zapewnić swoim klientom pozytywne customer experience.
Contact center w nowoczesnej formie
Polska znajduje się na etapie wysokiego wzrostu gospodarczego, co przekłada się na dużą konkurencyjność w wielu sektorach. Jako przedsiębiorca masz na szczęście wiele sposobów na zainteresowanie klientów swoją ofertą i zadbanie o ich lojalność. Jednocześnie, w przypadku biznesu w modelu e-commerce, kluczową rolę pełni zapewnienie im profesjonalnej, kompleksowej obsługi w postaci oferującego wysokiej jakości usługi contact center.
Oczywiście, w wielu przypadkach nie wystarczy tu samo uruchomienie infolinii. Pamiętajmy, że dla firmy e-commerce naturalnym środowiskiem jest internet, co przełoży się zapewne na kanały komunikacji, które wybierać będą potencjalni i obecni klienci, chcąc skontaktować się z marką. Jako, że mówimy tu też zapewne z użytkownikiem obeznanym z nowoczesną technologią warto rozważyć wdrożenie narzędzi automatyzujących komunikację, które skrócą oczekiwanie na informacje i pozytywnie wpłyną na satysfakcję klienta.
Szczególnie przydatne mogą okazać się tu chatboty, które mogą funkcjonować zarówno jako osobne narzędzia, jak i być integrowane z komunikatorami internetowymi, czy też zakładkami odpowiedzialnymi za wysyłanie wiadomości w najpopularniejszych mediach społecznościowych.
Dlaczego warto wdrożyć contact center w sklepie online?
Jeśli chcesz rozwijać swój biznes i zwiększyć dochody Twojej organizacji, musisz odpowiednio zainwestować kapitał. Najlepszą inwestycją jest oczywiście inwestycja w Twojego klienta. Dzięki wdrożeniu profesjonalnego contact center w sklepie online, możesz liczyć na wiele korzyści. Oto tylko niektóre z nich:
- Zwiększenie satysfakcji klientów – dzięki zapewnieniu im profesjonalnej obsługi, Twoi klienci chętniej ponownie skorzystają z Twojej oferty.
- Szybka i skuteczna obsługa zapytań – wraz z rozwojem Twojego biznesu liczba zapytań będzie rosła, a klienci czekający na informacje bardzo szybko się niecierpliwią
- Wielokanałowa komunikacja – różni klienci będą chcieli kontaktować się z Twoją marką na różne sposoby, a specjalistyczna obsługa klienta ma doświadczenie i narzędzia potrzebne do zarządzania tego rodzaju komunikacją
- Skuteczniejsza obsługa reklamacji i zwrotów – zakupy w internecie często dokonywane są impulsywnie i później zwracane. To jak przystępny dla klienta jest ten proces często decyduje o tym, czy zdecyduje się on do Ciebie wrócić.
- Personalizacja komunikacji – dzięki posiadanym narzędziom, profesjonalne contact center lepiej przygotuje i spersonalizuje komunikat dla Twojego klienta, pozytywnie wpływając na jego satysfakcję i Twoje wyniki sprzedażowe
- Skalowalność operacji – firmy oferujące usługi contact center mają możliwość szybkiego reagowania na wzrost zapytań ze strony klientów, co przekłada się na brak spadku jakości obsługi, przy jednoczesnej większej liczbie kontaktów ze strony konsumentów
- Oszczędność kosztów – wybierając outsourcing usług contact center oszczędzasz środki, które przeznaczone byłyby na żmudny proces rekrutacji i utrzymania zespołu obsługi klienta.
- Moderowanie dyskusji – profesjonalne zespoły contact center zajmują się nie tylko reaktywnym działaniem w momencie kontaktu klienta z udostępnionymi przez Ciebie kanałami komunikacji, ale też proaktywną moderacją pojawiających się na temat Twojej organizacji opinii i komentarzy.
Początkowa inwestycja w contact center zwróci Ci się z nawiązką, jeśli postawisz na sprawdzone, innowacyjne rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii, które ułatwią pracę zespołowi obsługi klienta i rozwój Twojego biznesu
Contant center w sklepie internetowym – sprawdzone rozwiązania
Nowoczesna forma zakupów wymaga też nowoczesnego podejścia do obsługi klienta. Sama infolinia może okazać się niewystarczająca do obsługi biznesu e-commerce. Na szczęście dostępna technologia w połączeniu z doświadczonym zespołem contact center pozwala zoptymalizować pracę na rzecz maksymalizacji satysfakcji Twoich klientów. Zastosowanie synergii, w której konsultanci wspierani przez automatyzujące niektóre ich zadania narzędzia, pozwala szybko i skutecznie odpowiadać na pojawiające się zapytania ze strony konsumentów.
Zautomatyzowana infolinia
Zgubiona lub opóźniona przesyłka, wadliwy towar, czy inne problemy związane z zakupami muszą zostać czym prędzej rozwiązane. Te i inne błędy pojawiają się w każdej, nawet najlepszej firmie i zostaną wybaczone przez klientów, jeśli ich wysłuchasz i odpowiednio zrekompensujesz poniesioną krzywdę. Z pomocą przychodzi infolinia w wersji zautomatyzowanej, obsługiwana głównie przez voiceboty, które kierują połączenie do konsultantów tylko w bardziej skomplikowanych zagadnieniach.
Algorytm do obsługi czatu
Branża e-commerce jest niezwykle konkurencyjna, dlatego jeśli chcesz zatrzymać klientów na stronie i skłonić ich do zakupów, musisz zapewnić im fachową pomoc przez całą dobę. W sklepie internetowym oprócz zwykłego formularza kontaktowego warto udostępnić również czat. Nie musisz jednak obsługiwać go samodzielnie, lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z chatbota. To narzędzie bazuje na gotowych skryptach, przez co jest w stanie odpowiedzieć na wiele pytań związanych z ofertą, a nawet zająć się obsługą prostych reklamacji.
HelpDesk pomoc – posprzedażowa
W wielu sklepach internetowych oferowane są towary, których obsługa może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych użytkowników. Jeśli specjalizujesz się w sprzedaży komputerów, oprogramowania, szeroko rozumianej elektroniki, zapewnij kupującym dostęp do profesjonalnej pomocy technicznej. Dzięki usłudze HelpDesk użytkownicy nowego sprzętu będą bardziej usatysfakcjonowani z jego zakupu właśnie w Twoim serwisie, co zwiększa szansę na to, że wybiorą go również w przyszłości. Oczywiście w pewnym sensie możliwa jest automatyzacja obsługi klientów kontaktujących się w sprawie wsparcia technicznego, czy to za pomocą chatbotów i voicebotów, jak i w niektórych przypadkach używając nawet narzędzia IVR.
Badanie satysfakcji klientów
Musisz zdawać sobie sprawę, że większość klientów nie ma w zwyczaju dzielić się ze sprzedawcami swoją opinią na temat ich towarów. Zwłaszcza, jeśli są oni usatysfakcjonowani. Badania dowodzą, że konsument znacznie chętniej podzieli się negatywną, niż pozytywną opinią. Przygotowując ofertę dobrze mieć pełne spektrum wiedzy na temat wad, ale i zalet swojego produktu, lub usługi. Jeśli chcesz poprawić jakość obsługi, oferty i sprzedawanych towarów, zadbaj o regularne badanie satysfakcji. W ciągu doby od odebrania przesyłki wyślij maila z krótką ankietą zawierającą maksymalnie 3-4 pytania.
Obsługa klientów Twojego sklepu tylko z Contact Center!
Podnieść satysfakcję kupujących, nawiązując współpracę z naszą firmą. Oferujemy outsourcing contact center, biorąc na siebie kompleksową obsługę klientów. Jesteśmy zespołem ekspertów obsługi klienta, którzy realizują projekty dla szerokiego grona Partnerów Biznesowych o różnym profilu działalności i skali operacji. Bez względu na to, czy jesteś na początku swojej drogi jako biznes e-commerce, czy uznaną na rynku marką, zajmiemy się Twoimi klientami z takim samym zaangażowaniem, angażując w pełni nasze doświadczenie i środki.